tiistai 21. kesäkuuta 2011

Lääkitys kohdillaan

Lapsen saatuani huomasin nopeasti, että yksi lapsi-small talkin kysymys on "Oletteko pysyneet terveinä?". Sitä kysellään vähän joka paikassa. Ja ihan syystä - Lapset ovat hyvin usein ainakin nuhaisia. Keskustelun saa siis aikaiseksi ainakin siitä vuotavasta nenästä. Hc-osaston sairastajat ovat sitten ihan oma lukunsa.

Meidän perhe on pysynyt melko terveenä. Ensimmäinen korvatulehdusnuha tuli vasta nyt. Ja siinä samassa silmätulehdus. Ja vauvalle ja äidille nuhakuume. Ihan kohtuullinen jackpot siis.


Olen jälleen kerran ollut haltioissani lääketieteen annista minun elämääni. Parasetamolisuppo on lahja jumalilta, jolla saa taltutettua apinan raivoon itsensä huutaneen, lääkitystä vastustavan uhmaikäisen muutamissa minuuteissa. Saivatko keksijät Nobelin? Jos eivät, he olisivat sen minun mielestäni ansainneet.

Minäkin olen maistellut lääkekaapista vähän sitä sun tätä ja pohtinut, että tyttäressä on tyyliä. Hän on välttämättä halunnut sairastaa kaikista röyhelöisin kesämekko päällään. Eniten minua on kuitenkin askarruttanut, miten on mahdollista, etteivät nämä kaksi lasta nuku päivällä ikinä samaan aikaan.


2 kommenttia:

  1. Metafysiikkaa. Tuo kysymys sisarusten erilaisista päiväunirytmeistä. Sen kun selvittää niin nobel on taattu.

    VastaaPoista
  2. Tähän päiväuniasiaan liittyy kyllä jotakin korkeampia voimia, joiden kanssa ei voi neuvotella. Minä kuitenkin elättelin toiveita, että kaksi kuumeista lasta voisi saada nukkumaan samanaikaisesti. Olin niin väärässä.

    VastaaPoista