sunnuntai 29. elokuuta 2010

Uusi elämä

Minä olen niitä ihmisiä, jotka tuntevat tarpeen uudistaa elämänsä aina syksyisin. Haluaisin ruveta elämään sitä elämää, joka olisi minusta hienoa. Lukisin paljon kirjoja, kävisin välillä harrastamassa liikuntaa. Korjaisin aina likaiset astiat heti tiskikoneeseen ja kotona olisi siistiä. Minä laittaisin joka päivä kekseliästä ja hyvää ruokaa ja puuhastelisin kaikenlaisia käsitöitä. Aamulla laittaisin meikkiä ja olisin huolitellun näköinen.

Tosielämässä kirjoja tulee luettua vähän. Lähinnä kesäisin ja jouluisin, koska muulloin olen iltaisin niin väsynyt että on mukavampaa maata sohvalla ja tuijottaa televisiota. Minä olen laiska siivoamaan ja kerään mieluummin likaiset astiat vuoreksi tiskikoneen viereen. Meille ei voi tulla yllätysvieraita koska koti on yleensä täydessä kaaostilassa, jossa askeleitaan täytyy oikeasti varoa. Minä en jaksa siivota jälkiäni ja olen laiska liikkumaan. Töistä poisjäätyäni olen meikannut oikeastaan vain juhlimaan lähtiessä. Muulloin se tuntuu yhdentekevältä.

En oikeastaan tiedä, haluaisinko ruveta ihan oikeasti elämään kiiltokuvaelämääni. Olen sitä mieltä, että kaikenlaiset suorittajat ja siisteysintoilijat ovat pohjimmiltaan ahdistuneita ihmisiä, jotka eivät osaa relata. En halua sellaiseksi. Tyydyn siis hetkiin, joiden aikana tunnen eläväni elämää jota kutsun strömssööksi. Ihan vaan siksi, että Strömssö on mahtava ohjelma ja siellä kaikki on ihanaa.

Viime viikkoina on ollut strömssöhetkiä. Olen käynyt uimahallissa harrastamassa liikuntaa. Olen ottanut talteen ruokaohjelmissa tehtyjä reseptejä ja kokkaillut niitä päivälliseksi. Olen lukenut enemmän viikonloppuisin. Olen jopa kutonut itselleni villapipon talveksi. Olen yrittänyt pitää keittiötäkin vähän siistimpänä.

Nyt istun tietokoneen ääressä pyjamahousut jalassa. Hiukset ovat rasvaiset enkä ole käynyt tänään suihkussa. Paistan uunissa ranskanperunoita ja kalapuikkoja. Päädyn varmaankin katsomaan BBtä, vaikka koko ohjelma lähinnä pitkästyttää. Tänään ei vaan jaksa muuta. Ei niin strömssöötä, mutta ihan mukavaa kuitenkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti