maanantai 5. syyskuuta 2011

Pikkumusta

Minimalisti minussa riutuu lähes joka kerta, kun lapsille täytyy ostaa jotakin. Minun ensimmäinen kysymykseni lähes mitä tahansa omia hankintoja tehdessä on "Saako sitä mustana tai harmaana?". Minun ainoat kuviolliset vaatteeni ovat musta- tai siniraidallisia t-paitoja. Lapsen maku on huomattavasti kokeellisempi ja minun mielestäni kaikki lastentarvikkeet lähtökohtaisesti rumia.

Ehdin jo tovin huokailla itsekseni, kun etsiskelin internetistä rinkulaliinaa, johon olisi nopeaa nostaa vauva istumaan tilanteissa, joissa muu elämä vaatii kummankin käteni läsnäoloa. Miksi kantovälineessa täytyy olla jokin kuvio? Miksi nämä ovat niin värikkäitä? Miten nämä voisivat sopia yhteen minkään vaatteeni kanssa? -Kyllä, olen juurikin niin turhamainen, että kantovälineen täytyy sopia yhteen muun asuni kanssa. Kaikki löytämäni kuosit olivat ihan liian jotain minun makuuni.

Opettelen joka päivä elämään sen tosiasian kanssa, että lapsi ei sovi yhteen minun asuni kanssa.

Neljännessä kaupassa tärppäsi. Epäilyttävien kukikkaiden rinkuloiden, joita ilmeisesti nimitetään kantopusseiksi, joukossa oli musta rinkula. Minimalisti kiittää. Nyt voin kanniskella molempia lapsia sylissäni samaan aikaan. Vauvan kanniskelu kun tuntuu laukaisevan esikoisessakin tarpeen päästä syliin. Now I am Supermom.

Pussi soveltuu myös kohtuullisesti jarrutustaidottoman/haluttoman 2-vuotiaan potkupyöräilijän perässä juoksemiseen. Siihen tarvitsisin kyllä puuvillasekoitteisen pussin lisäksi jotakin bentsodiatsepiinipohjaista.

2 kommenttia:

  1. Heipsan! Onkos tuo pikkumusta kuinka näppärä peli, suosittelisitko? Meidän kantovälineenä on hug-a-bug, mutta en ole ihan päässyt sinuiksi pitkän liinan solmimisen kanssa, tuollainen kompaktimpi ratkaisu kiinnostaisi.

    VastaaPoista
  2. No heihei! Ei ole kyllä mikään kantajan unelma. Mulla ainakin pussi vähän painaa hartiaa, jos kauan sitä joutuisi käyttämään. Toimii tuollaisessa "pidän kyydissä sen aikaa kun saan aamupalan tehtyä" tyyppisessä tilanteessa.

    Meillä ei kyllä vauva enää viihdy pitkiä aikoja missään kantovehkeessä, kun on liikkuvaista sorttia. Pienempää vauvaa kannoin minä myös tuolla hug-a-bubilla, mutta en jaksa sitä jatkuvasti sitoa uudelleen tai kuljeskella se päällä ilman vauvaa.

    Ehkä joku trikoinen versio kantopussista voisi olla hyvä. Tämä on sellaista napakkaa puuvillaa.

    VastaaPoista